2010. november 4., csütörtök

Tejszínes rakott krumpli

Az előző nem túl kellemes témájú bejegyzések után most egy kicsit visszatérek a gasztronómiához. Leírom nektek, mit főztem tegnap.
Szeretek főzni, de bevallom, néha eltévelyedek az alapok, fixek irányába is egy gyorsan összedobható kaja reményében. Így jártam egyszer korábban a Görög rakott burgonya elnevezésű termékkel kapcsolatban is. Aztán persze - mint legtöbbször - rájöttem, hogy ettől semmivel se lettem kész hamarabb. Ugyanezt el tudom én készíteni ízfokozók és tartósítószerek nélkül is...
Úgyhogy következik az én verzióm. Sajnos fényképet elfelejtettem készíteni, és mire eszembe jutott, már nemigen volt a tálban :) Talán legközelebb.
Fél kiló darált húst megpirítottam egy kis fej hagymán, majd befűszereztem fokhagymával, egy kevés őrölt köménnyel, kakukkfűvel, bazsalikommal, majorannával, sóval, borssal. Majd fedő alatt tovább puhítottam. Ezalatt meghámoztam a krumplikat, majd vékony karikákra szeltem. Ez azért fontos, mert nyersen kerül a sütőbe, így kevés ideje lesz megfőni. Amikor elég puha a hús, hozzáadtam a krumplikat, felöntöttem fél liter főzőtejszínnel és egy kicsit összerottyantottam. Kivajazott lapos jénaiba öntöttem, megszórtam reszelt sajttal és beraktam az előmelegített sütőbe 200 fokra. 25 perc alatt készre sült.
Viszonylag gyorsan elkészül, és nekünk nagyon ízlett. Amíg ez készült, megfőtt a borsóleves is.

Nincsenek megjegyzések: