2010. június 28., hétfő

Örök sláger: Üdítő szelet

Tegnap volt a napja, hogy elmondhatom, újra eltelt egy év az életemből. És nem mellesleg a férjem ezen a napon ünnepli a neve napját is. Úgyhogy e kettős ünnep alkalmából otthonunkba vártuk a családot. Mivel mindkét oldalról különböző program-ütközések álltak fent, anyósomék és sógornőmék - tehát a párom családja már csütörtökön tiszteletét tette nálunk. Az ő családjukban az a szokás, hogy a vendégek hoznak az ünnepeltnek tortát. Azért kikérték előre a véleményemet - dobosat kértem. A mostanában bejáratott tortaforrás csak 20 szeletes tortát gyárt, így már előre számítottam a nyakamon maradó tortahalomra. Miután elmentek, megnéztem a tortát. Több, mint a fele megmaradt! Úgy döntöttem, viszek belőle az én családomnak is. Igazából a két család együtt ünneplésére (~15 fő) is éppen megfelelő méretűek ezek a torták.
Amúgy sem vagyok egy nagy tortás, édességevős típus (terhesség alatt ez külön előny), úgyhogy valami alternatívát kellett kitalálnom a szombati újbóli köszöntésre - ezúttal az én családom oldaláról. Ekkor jutott eszembe az a régi süti... az üdítő szelet. Mivel nem vagyunk valami édesszájúak, nem is vagyok nagy sütögető, de úgy gondoltam, ezzel még én is megbírkózok.

A neten kerestem meg - természetesen - a receptet:
piskóta:
6 tojás (nem pancsolok a szétválasztással)
6 ek. cukorral habosra keverni
4 ek. liszt
1/2 csomag sütőpor
2 ek. kakaópor (pl. "cicás"...)
1 dl olaj - na ez asszem kimaradt nálam... :)
180 fokon 20 perc alatt kisül, majd ha elhűlt, jöhet rá a krém:
25 dkg margarin
25 dkg porcukorral kikeverve - ezt a család egyhangúlag édesnek találta, úgyhogy legközelebb kevesebbet teszek
25 dkg túró
esetleg egy kis reszelt citromhéj
a teteje pedig:
7 dl szénsavas szép színes üdítő (vagy szódával előállított szörp is alkalmas) - nálam Freeway narancs
2 csomag vaníliás pudingpor
2 ek. cukor
Az üdítőből 2 dl-ben elkevertem a pudingport és a cukrot, a többit felforraltam, majd hozzáadtam a pudingporos levet. Újrarottyantottam és hagytam egy jó ideig hűlni. Végül a krémre simítottam. Hűtőben 2 órát állt, szépen megdermedt.


Elkészítettem azóta már, a tapasztalatom, hogy 30 dkg túró 20 dkg margarinnal sokkal megfelelőbb arányú.

3 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon boldog születésnapot!
Ha nem is egy évben de egy napon születtünk! Férjednek boldog névnapot! Nagyon szép a sütid! :)

Renée írta...

Köszönöm szépen. Ez esetben, Isten éltessen bennünket! :)

Mary írta...

Köszönöm én is! :)