2010. június 22., kedd

Tavalyi termés aranyat ér - avagy kinek mit rejt a kamrája?

Az elmúlt hetek, hónapok megszokottnak nem éppen mondható időjárása arra késztet bennünket, hogy jobban megbecsüljük a tavalyi termést.
Emlékszem, hogy untunk már a sok barackot, cseresznyét, meggyet, tököt, babot, paradicsomot befőzni-kifőzni-zacskózni-dunsztolni-tárolni. Most ezek a csomagok, üvegek most igazán aranyat érnek!
A saját kertünkből kiindulva látom, hogy mennyi fáradtságtól kímélt meg bennünket a természet! Na persze ezt csak irónikus értelemben... Hiszen akinek maradt a tavalyi termésből, az talán most a pénztárcáját kímélheti meg az idei zöldség-gyümölcs vásárlástól.
Nos, nálunk ez az idei mérleg:
- a cseresznyét ugyan leszüreteltük, de a sok kukaccal együtt - sokat nem tudtam eltenni télire
- a sárgabarackot még a tavaszi szeles, esős idő elverte, múlt héten volt rajta 5 szem (a szomszédok felé körbenézve, másnak sem kell lekvárfőzéssel bajlódni!)
- a szilva eddig tartotta magát, a pénteki jégeső zöldszilva-szőnyeggel borította be a fák alját
- a paradicsompalánták szintén a pénteki vihar áldozataivá váltak - a legtöbb skalpolás által lelte halálát
- a babot szépen elvetettem májusban, gyönyörűen kikelt, aztán, amikor jöttek az esők, egyszer csak azt vettem észre, hogy egy szál babom sincs!
- a tök áll a vízben, néhányon már volt pár virág, fogalmam sincs kibírják-e
Anyósoméknál volt az idei borsóvetemény. Elég nagy kertjük van, ebbe vetettek 9 sort. Ennek jót tett az eső. Igaz, hogy gumicsizmában lehetett csak felnyűni az indákat, de én személy szerint kb 5 kilót tettem a fagyóba kisebb adagokra kiporciózva, ők pedig a nagy láda tetejére simogatták a borsós csomagokat. A végét pedig már fűnek-fának osztogatták, csak legyen gazdája!
Amikor Dorka lányommal voltam terhes, a nassolási kényszeremet (ami amúgy sem volt jelentős) gyümölcsevéssel csillapítottam. Volt, hogy majd 1 kiló őszibarackot megettem egy nap. Most már kezdek kicsit megőrülni attól, hogy az egyetlen itthon fellelhető gyümölcs a citrom. Aggódom a barack, körte, szőlő és leginkább a görögdinnye termés miatt. Imádom a dinnyét! Ettem már idén egy keveset 129 Ft/kg-os áron, amiket nagyobb szupermarketekben lehetett beszerezni. Egészen jók voltak, de azért ez mégsem az az igazi termelői medgyesegyházi! Lesz olyan egyáltalán!? Dinnyét akarok!

Nincsenek megjegyzések: