2010. június 29., kedd

Limara fehér kenyere - csapó 2-es

A múltkori rozsos kenyérsütés után kipróbáltam AZ eredeti Limara-féle receptet fehér kenyérre. A sütés módja azonban maradt a régi: elektromos sütőben zacskó vagy fedél nélkül, alól vízzel. Az első 15 perc után ismét barna lett a kenyerem külseje (220 fokon), úgyhogy ezután inkább letakarva sütöttem tovább 200 fokon. Képet nem is készítettem, annyira nem mutogatom! Ehető volt, de nem az igazi. Mivel eléggé megsült, nem cserepesedett ki és kicsit lapos is maradt.
Leadta viszont Limara az infót, hogy a piacon lehet kapni a nagy jénait, amekkorát ő is használ. El is határoztam, hogy kimegyek és megnézem magamnak! Erre a piacos nap reggelén és a megelőző éjszaka elég szépen esett az eső - a bevásárlás elmaradt.
Nem hagyott viszont nyugodni a téma, ezért eldöntöttem, hogy akkor is megsütöm a következő kenyerünket - akkor zacskóban! Begyúrattam a tésztát a géppel, betettem a kelesztőtálba, és amíg szépen kelt, a lányommal elsétáltunk a boltba, és beszereztük a lehető legnagyobb sütőzacskót. (Én csak a kicsiből tartok itthon - eddig elég volt az is.) Megformáztam a kenyeret, betettem a zacskóba és hagytam újra kelni. A bevágás már érdekesebb feladatnak bizonyult. Nem könnyű a nagykéssel a zacskóban nyiszitelni! :) Végül azért megoldottam a problémát, bespricceltem, bekötöttem és bedobtam a sütőbe a kenyeret. Ismét 220 fokon kezdtem a sütést, de a zacskó ellenére ismét hamar kezdett pirulni, úgyhogy levettem valamivel 200 fok alá. 50 perc után kivettem, bespicceltem és az eddigi próbálkozásaimtól merőben eltérő, nagyon jó állagú, szép és ropogós kenyér lett belőle. 
Limara, ha olvasol, kérlek segíts picit! Nem egészen korrekt a hőfokszabályzóm, hogy ilyen hamar megpirul a kenyér? Gondolom, emiatt sem emelkedik meg a tészta sülés közben. Most is kicsit lapos maradt.

3 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon szépen alakul! Ami nekem sincs de érdemes venni az a sütő hőmérő. Vagy eleve 200 fokra tenni a sütőt.

Renée írta...

Köszönöm, igyekszem. A következőt biztosan alacsonyabb hőfokon kezdem majd sütni. Meglátjuk, mi sül ki belőle!

Mary írta...

Kenyér ! :)