2010. július 8., csütörtök

Kalácspróba 1.: Max-féle foszlós kalács

Max oldalán találtam az "igazi foszlós kalács" receptjét. A kalácssütéstől mindig féltem, de az oldal tetején lévő fotó meggyőzött arról, hogy ilyet nekem is kell csinálnom. Az első próbálkozás nem sikerült valami jól, minden bizonnyal túlkelt, és az egész fonat meg minden egybefüggő massza lett. Nem is volt túl fotogén a végeredmény. Ezzel szemben itt a második próbálkozás eredménye:
Max tanácsai alapján tegnap újra elkészítettem, és a melegre való tekintettel a külön gőzös kelesztést elhagytam, a hideg sütőben kelt, amíg az bemelegedett. Mivel 25 perc után sem aludt ki a fűtést jelző kis lámpa, a tészta pedig már kezdett pirulni, 220-ról levettem 180 fokra. A lámpa elaludt, a kalács így sült tovább. Sajnos félidőtől letakarva kellett sütnöm, mert a teteje már nagyon pirult.
A kalács nagyon szép lett, nekem kicsit túl sűrű, de ezen még szerintem a későbbi próbálkozások alkalmával javítok.

3 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon szép lett Renée! Szépen fontad.

Max írta...

Szia!

Szerintem jól sikerült! A tömör tészta lehet más miatt is, mint az élesztő. A miénk azért olyan nagy, mert dupla. Próbáld meg kevesebb zsiradékkal, mert lehet hogy a liszted párás volt, és azért sűrű a tészta. Sok-sok próbát kívánok, és mind fogyjon el!

Renée írta...

Köszönöm szépen.
Az elfogyasztással azért így sem volt gond. :) A férjemnek is nagyon ízlett, mindenhez ezt ette... Lehet, hogy kipróbálok más gyártmányú lisztet is. Eddig minden kelt tésztához jó volt, de lehet, hogy ennek más kell. Szerintem lesz még egy pár próbálkozás - majd beszámolok a tapasztalatokról.