2010. május 7., péntek

Eső utáni terepszemle

Tegnap végre bennünket is elért az a nagy viharos időjárás, ami az országban több helyen elég nagy károkat okozott. Nálunk a kár szerencsére kimerült abban, hogy egy pár óráig nem volt áram. Én először nagyon örültem az esőnek, hiszen már több, mint egy hete nem esett egy csöpp eső sem. Később azonban, amikor a lányommal gyalog jöttünk haza a bölcsiből, már nem élveztem annyira a dolgot.
Ma délután volt időm kicsit körülnézni az udvaron és a kertben. Nekiálltam kicsit gazolni, hiszen a jól felázott talajból könnyebben ki lehet húzni a mélyen gyökerező növénykéket is. Na ez persze 21 hetes terhesen se jelentett sok könnyebbséget! Se hajolva, se guggolva, se egyéb pózokban nem éreztem jól magam. De azért az oregánót kiszabadítottam végre az elburjánzott gaztengerből. Elég szépen fejlődött az elmúlt hetekben (sajnos a gaz is). Remélem, idén tudok is belőle szüretelni pár ágat. Tavaly ugyanis nem menekült meg férjem gaztettétől, miszerint átment rajta a fűnyíróval. És még érezte is a finom oregano illatot, ami mellesleg a kedvenc fűszere! De nem zavarta a dolog! :)
A kertben is megörültem a kis tök és bab kezdeményeknek. Kellett már nekik ez az idő. De persze a folyondár is élvezi a vizet. Fogalmam sincs, hogy fogom kiirtani. Tekergőzik mindenfelé az indája a föld alatt, és a legváratlanabb helyeken képes kihajtani. Utálom.
A legnagyobb bosszúság azonban akkor ért, amikor megláttam a püszkefáimat. Minden egyes bogyó rajta csupa lisztharmat! Most fogalmam sincs, hogy mit csináljak vele! Mindenfelé azt írják, hogy ősszel a fertőzött ágakat vissza kell vágni. Na de hol van még az ősz? Odáig rendben, hogy leszedem az összes gyümölcsöt, :( de a növényt meg lehet még menteni? Lehet ilyenkor is metszeni? Vagy várjak vele őszig?

Nincsenek megjegyzések: