2010. május 9., vasárnap

Konklúzió a mentaléről

Tegnap leszűrtem az elkészített mentalevet. Nagyon szép színe lett. Ásványvizes üvegekbe töltöttem és betettem a hűtőbe. Igaz, az én torkon nem nagyon bírja a hideget, de ezt a férjem szerint "mentás limonádét" így érdemes fogyasztani. Én egy kicsit hagyom szobahőmérsékleten... Szóval az eredményben én egy kicsit csalódtam. Amilyen erős illata van a mentának, azt hittem, jobban fog érződni az egészen az íze is. Ráadásul az üveg, amibe töltöttem 4250 ml űrtartalmú, úgyhogy elvileg töményebbnek kellett volna lennie. Megkóstolva a végeredményt, az alábbi következtetéseket vontam le, amiket holnap szerintem már alkalmaznom is kell, mert a kissé savanykás íz ellenére azért fogy:
- kevesebb citrompótlót teszek bele (nem tudom, pontosan melyik kiszerelés illik bele, én a Tescoban a Haas féle 200 db-os csomagot kaptam, azt borítottam bele) - talán elég lesz a fele is...
- több cukor és menta kell (a receptben 30 dkg cukor szerepel 5 l vízhez, én kipróbálom 40 dkg-val 4 l-hez...)
Amúgy egyébként kellemes frissítő íze van. Töltöttem le több mentás receptet a netről, azt hiszem, azokból is fogok kipróbálni párat.

Nincsenek megjegyzések: