2010. május 31., hétfő

A vasárnapi ebéd: Gyros

Limara blogjáról már régóta kacsingat rám a pira kenyér receptje. A hétvégét itthon töltöttük, úgyhogy elhatároztam, hogy a vasárnapi ebéd főfogásaként gyrost készítek, friss pitával.
Szombaton beszereztük a húst, egy kg sertéscombot. Viszont nem éppen a legjobb háziasszony módjára, fűszert nem vettünk hozzá - mondván, az mindig van otthon. Na most nem volt. Úgyhogy az eltervezett egész éjszakás pácolódás helyett csak néhány órát állt a fűszerben - azért elég jól átvette, de legközelebb erre jobban felkészülök :)
Bedagasztottam a tésztát pontosan a leírt mennyiséggel. Kézi robotgéppel dolgoztam, rögtön a kelesztőtálban. Gyönyörűen összeállt a tészta, az utolsó szemig összeszedte a lisztet. Kicsit aggódtam is, hogy nem lett-e kemény, mert a receptben "lágyabb tészta" szerepel. Na igen, de minél? Úgy döntöttem, nem kontárkodok bele, kipróbáljuk így, legfeljebb kenyérrel esszük!
Mindenesetre felkészítettem egy kis gyenge csirkelevest is, nehogy éhen maradjon a család! :)
A tésztát a leírásnak megfelelően kelesztettem, daraboltam, nyújtottam és a sütő grillrácsán megsütöttem. Nekem 4 db befért egyszerre, úgyhogy tkp. a sütő felfűtése tovább tartott, mint maga a sütés! :) De megérte:
Izgultam, hogy biztos lyukas lesz-e a közepe, úgyhogy az első sütésnél odaültem a sütővel szembe. :) Érdekes volt látni, ahogy a kis lapok egyszer csak nagy levegőt vesznek! Néhány perc alatt gyönyörűen megsültek.
A hűtőben volt néhány paradicsom és kígyóuborka, meg még a kamrában néhány szem ókrumpli. A köret így sült krumpli, friss paradicsom és tzaziki lett. Nagyon jól laktunk! :))

Nincsenek megjegyzések: