2010. május 18., kedd

Tejfölös-fokhagymás csirke anyós módra

Anyósoméknál mindig rengeteg csirke van. Amikor elérik a vágósúlyt (1-1,2 kg), szinte minden étkezés csirkehúsból áll. Kétségtelen, hogy legfinomabb a frissen vágott, nyersen rántott gyenge rántott csirke. Egy idő után azonban már kinövik ezt a súlyt, és a 2 kg-os csirke már nem olyan zsenge. Ilyenkorra pedig már kezdik is kinőni a helyüket, úgyhogy tömegesen rohannak a vágóhídra. A mi hűtőnk is ilyenkor telik meg csirkehússal. :) Viszont mondtam anyósomnak, hogy legyen szíves ezentúl génkezelt csibéket vásárolni, aminek csak melle és combja van. Elegem van ugyanis abból, hogy az egész csirkének összes többi alkatrészét nekem kell megenni. És persze én is a korábban említett részeket szeretem(szeretném) a legjobban.
A tegnap kapott csirke nem jutott el a fagyasztóig. Anyósomtól tanult módon készítettem el. Nagyon egyszerű, viszont finom, szaftos főétel készült belőle: tejfölös-fokhagymás csirke. Pár gerezd fokhagymát egy kevés olajon megpirítottam, felöntöttem egy kis vízzel, bele a csirke tetszés szerinti darabkái, ételízesítő és néhány babérlevél. A vízből csak annyit szoktam alá önteni, hogy éppen ne lepje el, nem kell túl bő lére engedni. Az ételízesítő mellé nem kell már extra sózás, ha a bolti változatot használjuk. Én viszont szoktam bele tenni édesanyám saját készítésű, friss zöldségekből darált ételízesítőjéből. A házi sosem lesz olyan sós, mint a bolti ízfokozós verzió, úgyhogy érdemes utánakóstolni.
A csirke korától függő ideig puhára főzöm a húsokat, majd egy púpos evőkanál liszttel és egy nagy adag tejföllel behabarom. Én leginkább nokedlivel szeretem (amit akár a csirke mellett is meg lehet főzni - ekkor kicsit több lére van szükség), de finom kifőtt tésztával vagy rizzsel is.
Nagy előnye ennek az ételnek, hogy bármilyen csirke/tyúk bármilyen részéből elkészíthető. Egy jó tyúkleves után gondot okozhat a levesben főtt húsok felhasználása. Aki unja már a tojásban panírozott verziót, érdemes kipróbálni. Ilyenkor érdemes a fokhagymát egy kis leveslével felönteni, ekkor már nem igényel túl sok fűszerezést.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: